Så går det med den nya logotypen

Hittills har nya logotypen bland annat använts i Bahcohallen, på olika matchtröjor, vid Enavallen och hos Turistinformationen, skriver Cajsa Möller.

Hittills har nya logotypen bland annat använts i Bahcohallen, på olika matchtröjor, vid Enavallen och hos Turistinformationen, skriver Cajsa Möller.

Foto: Enköpings kommun

Insändare2019-11-20 05:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på insändare  av Göran-Valdemar Lacksell 15/11

Just nu jobbar vi med att ta fram marknadsföringsmaterial för platsvarumärket. Tanken är att vi alla ska kunna använda materialet för att stärka Enköping som plats. Det är vi tillsammans som skapar bilden av Enköping.

Hittills har logotypen för platsvarumärket bland annat använts i Bahcohallen, på olika matchtröjor, vid Enavallen och hos Turistinformationen.

Under 2020 fortsätter arbetet med att sprida platsvarumärket tillsammans med invånare, företag och föreningar för att sedan göra insatser utanför kommunen. 

Det är avgörande att alla vi som bor i kommunen känner stolthet och är budbärare av vårt gemensamma varumärke. Det är vi tillsammans som skapar bilden av Enköping och berättar för andra varför vi trivs här.

Under 2020 kommer du på kommunens webbplats hitta en presentation och material av platsvarumärket som du kan använda för att sprida bilden av Enköping. Grundprincipen är att alla ska kunna använda materialet.

Vår ambition är att successivt utveckla materialet för platsvarumärket. Har du tankar och idéer som kan göra det ännu bättre är du välkommen att höra av dig. 

Den väletablerade ”Sveriges närmaste stad”-kartan finns fortsatt med i materialet för platsvarumärket. Och precis som du föreslår så kommer platsvarumärket under 2020 att finnas på de stora digitala infartskyltarna. 

Tillsammans skapar vi bilden av Enköping.